בקורס תרכשו כלים פרקטים שתוכלו ליישם כבר מחר בכיתה כמטפלים וכאנשי חינוך.
במפגש חד-פעמי זה נצלול אל תוך תכנית עבודה מעשית להתמודדות עם בעיות התנהגות וויסות רגשי בבית הספר. נחשף לתהליך האבחון, איסוף הנתונים, שלבי ההתערבות והיישום – בשיטת מודל גפן.
לראשונה, תקבלו הצצה ישירה לתכנית שמיושמת בבתי ספר בישראל, עם כלים מעשיים ופרקטיקות שניתן ליישם מיידית בכיתה.
עם איזה ידע תצאו מהקורס?
תדעו כיצד לבנות מערכת ברורה לניהול כיתה, תוך הדגשת איסוף נתונים, תצפיות ומעקב אחר שינויים בהתנהגות.
איך ניגשים לכיתה עם בעיות התנהגות? – תהליך עבודה שלב אחר שלב, מההכנה המוקדמת ועד ליישום אסטרטגיות להתמודדות.
זיהוי וטיפול בקשיים התנהגותיים על רקע וויסות רגשי – הבנת מקור הבעיה והתמודדות נכונה, משלב האבחון ועד היישום, עם כלים פרקטיים לטיפול.
כלים מעשיים ליישום מיידי בכיתה – שיטת הרמזור לשמירה על שקט, כלכלת אסימונים לניהול עצמי, טכניקות להגברת חיזוקים חיוביים והפחתת הערות שליליות – כלים שתוכלו להשתמש בהם כבר למחרת השיעור!
המפגשים היו מאוד מעניינים, נגענו בנושא חשוב מאוד - בעיות התנהגות.מודל גפן הציע כלים פרקטיים לניהול כיתה ולמניעת בעיות התנהגות, תוך התמקדות ביצירת סביבה מכילה ותומכת ובניית קשר טוב עם התלמידים.מהמפגשים יצאתי עם תובנות חדשות לגבי התמודדות אפקטיבית עם בעיות התנהגות, וגם העשרתי את ארגז הכלים שלי בנושא.
הקורס היה חוויה מרתקת עבורי, למדתי על עצמי הרבה ורכשתי כלים חדשים. האופן בו הוצגו סיטואציות והתמודדויות מחיי היומיום תרם לי להבנה של איך לפעול, בייחוד הלמידה על החיבור בין העולם הפנימי הרגשי והשפעתו על העולם החיצוני וההתנהגותי. זה גרם לי להסתכל על המטופל שלי מזווית ראיה אחרת. את זה לא למדתי בשום מקום אחר.
דנה כהן
העבודה עם מודל גפן הייתה יעילה, מקצועית ומשמעותית. היתרונות של המודל הן באיסוף הנתונים על ידי תצפיות עוד לפני תחילת העבודה מה שמאפשר לבנות תוכניות מותאמות ומדויקות. היינו מרוצים מהכל.
לידיה
יועצת בית הספר הפתוח, חיפה
"המדריכה של מודל גפן הופכת להיות חלק מצוות בית הספר, העבודה מבוססת על היכרות טובה, היא לומדת מהצד שלה את הדינמיקות ונותנת מענה מדויק. התוצאות בהתאם, יש עבודה משמעותית. אני שמח לעבוד מול דמות מקצועית, נעימה ואדיבה. ממליץ בחום"
שלומי אלון
מנהל בית ספר הפתוח, יסודי, חיפה
העבודה עם מודל גפן הייתה יעילה, מקצועית ומשמעותית.היתרונות של המודל הן באיסוף הנתונים על ידי תצפיות עוד לפני תחילת העבודה מה שמאפשר לבנות תוכניות מותאמות ומדויקות. היינו מרוצים מהכל.
לידיה
יועצת בית הספר הפתוח, חיפה
מפגשים לקחתי כלים מעשיים לניהול כיתה, במיוחד בהתמודדות עם בעיות התנהגות והתנהגויות מאתגרות. הבנתי כיצד הצגת חומר הלימוד וכללי הכיתה משפיעה על ההתנהלות בכיתה וכיצד להשתמש בתגמולים ובתוצאות מותאמות להתנהגות תלמידים.
למדתי איך להגיע לכל התלמידים בכיתה בדרכים רבות. לראות את התלמיד מבחינה התנהגותית, רגשית, חברתית ולימודית.
למדתי הרבה פרקטיקות וכלים חדשים שאני יכולה להעביר למורות אחרות וזה כמובן יעזור גם לי כמורה מקצועית להצליח לנהל שיעור בצורה פשוטה עם התייחסות לשונות בין התלמידים. המפגשים היו עשירים בפרקטיקות הקשורות לפן רגשי התנהגותי.
למדתי המון על מודל גפן שהדגיש לנו כיצד להכיל את התלמיד על כל רבדיו - החברתי, הרגשי וההתנהגותי- ובכך לאפשר לו מרחב צמיחה אופטימלי.אלינה הייתה נעימה, מקצועית וסבלנית והיא ענתה בבירור ובאדיבות על כל שאלה שהופנתה אליה.
במפגשים נחשפתי לאסטרטגיות מגוונות לניהול כיתה. היה מעניין לראות כיצד ניתן לשלב את המודל באופן פרקטי, מצאתי שהדיון סביב האיזון בין גבולות ברורים לגמישות מותאמת אישית היה משמעותי, הדוגמאות שהוצגו המחישו את חשיבות הזיהוי המוקדם של התנהגות לא רצויה, לצד בניית תכנית התערבות מבוססת חיזוקים חיוביים.
למדתי הרבה שיטות וכלים איך להגיע ולעזור לכל תלמיד ותלמיד.
היה מאוד מעניין .הייתה התייחסות לכל הגורמים לרבות בעיות התנהגות בעיות רגשית. ניתנו המון פתרונות יישומיים.
המפגשים היו מאוד מעניינים, נגענו בנושא חשוב מאוד - בעיות התנהגות.מודל גפן הציע כלים פרקטיים לניהול כיתה ולמניעת בעיות התנהגות, תוך התמקדות ביצירת סביבה מכילה ותומכת ובניית קשר טוב עם התלמידים.מהמפגשים יצאתי עם תובנות חדשות לגבי התמודדות אפקטיבית עם בעיות התנהגות, וגם העשרתי את ארגז הכלים שלי בנושא.
הקורס היה חוויה מרתקת עבורי, למדתי על עצמי הרבה ורכשתי כלים חדשים. האופן בו הוצגו סיטואציות והתמודדויות מחיי היומיום תרם לי להבנה של איך לפעול, בייחוד הלמידה על החיבור בין העולם הפנימי הרגשי והשפעתו על העולם החיצוני וההתנהגותי. זה גרם לי להסתכל על המטופל שלי מזווית ראיה אחרת. את זה לא למדתי בשום מקום אחר.
דנה כהן
הנשים מאחורי מודל גפן
אלינה גורליק ועדי וינשטוק, מייסדות מודל גפן, דוקטורנטיות וראשות התכנית לניתוח התנהגות יישומי במכללת אורנים. בעלות נסיון של למעלה מ- 15 שנים בהנחייה וניתוח התנהגות, משלבות גישות התנהגותיות עם גישות התפתחותיות וקוגנטיביות בהתאמת תוכנית לבית הספר, לצוות החינוכי ולתלמידים.